OTO SERVİS ŞİKAYETLERİ

Oto servislerinde yapılan yanlış arıza tespitleri, yanlış tamir, bakım veya onarım hizmeti sonrasında araç sahibinin mağdur olma durumu ülkemizde maalesef mümkün.Kaliteli,işi bilen ,saygın kazanmış  eleman bulmak otomotiv sektöründe zor olduğu için servise alıp yetiştirilmeye çalışan elemanların hataları müşterilerin servisten şikayetçi olmalarına sebep olabiliyor.
Oto servislerinde çalıştırılacak elemanların bu alanda eğitim alan, sertifikalı ve uzman olması oto servislerinde şikayetleri azaltacaktır. 
Oto servislerinde müşteri kendisine bilgi verilmeden arıza tespit edip, müşteriden onay alınmadan yapılan işlemlerdir.Müşteri getirdiği aracın ilk şikayetini öncelikle giderilmelidir , daha sonra araçta arıza var ise arıza tespit edilip, müşteriye bilgi verilmelidir.Ülkemizde en büyük sorunlardan birisi ise otomotiv sektöründe, müşterinin aracına, müşteriye bilgi vermeden, parçaların değiştirilmesi ve onarımının yapılmasıdır.
Gelişen teknoloji çerçevesinde araçların tamirinde ve bakımında yetersiz kalan servislerde uygulanan parça değişim, tamir işlemleri de yetersiz olmaktadır. Yan sanayi parça kullanımı oto servislerinden çıkan araç sahiplerinin en büyük şikayetleri arasında yer almaktadır, eğer yan sanayi parça kullanılacak ise müşteriden yazılı onay alınmalıdır, aksi takdirde yetkili servisin , yetkisi elinden alınabilir. Garanti şikayetleri de aynı şekilde sıfır araç alan araç sahibinin bir parça bozulduğu zaman garantiyi karşılamayan araç servisine yaptığı şikayettir., garanti departmanı hangi parçaların garantiye girmediğini belirtmesi gerekmektedir.Parça değişimi esnasında veya onarım aşamasında yapılan bu tür hatalar sonucunda araç sahibi garanti şartlarının dışında tutuluyor. Bu nedenle araç sahipleri servislere şikayetlerini bildiriyor. Oto servis şikayetleri günümüzdeki şartlarda üst  düzeye kadar çıkabilmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?