FİAT CHRYSLER MERGER PSA İLE BİRLEŞMEYİ ONAYLADI
FİAT CHRYSLER MERGER PSA İLE BİRLEŞMEYİ ONAYLADI
Onay için görünen bir birleşme anlaşmasında, Fiat Chrysler elektrikli araç teknolojisi kazanırken, PSA Peugeot Citroen, ABD'de araç satma hedefine ulaşmak için çok ihtiyaç duyulan bir bayilik ağından faydalanabilir.
Tanımlamadığı kaynakları belirten Wall Street Journal, Çarşamba günü yaptığı açıklamada,
PSA kurulunun, dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi olan ve yaklaşık 50 milyar dolar
değerinde bir kombine pazar değeri yaratacak olan anlaşmayı onayladığını belirtti.
Her iki şirket de yorum yapmıyorlar.
Uzmanlar, iki otomobil üreticisinin otomobil, SUV ve ticari araç tasarımlarını paylaşarak
birbirlerinin zayıf yönlerini doldurmasına yardımcı olacak ve kendilerini güçlü bir küresel
oyuncu haline getirecek maliyetleri paylaşabileceklerini söylüyorlar.
Morningstar analisti Richard Hilgert, “Bu iki şirketin birleşimini, verilen küresel rekabet,
yüksek sermaye yoğunluğu ve elektrikli güç aktarım organlarının yanı sıra otonom
teknolojilerden kaynaklanan sektördeki bozulma olarak görüyoruz” dedi.
Fiat Chrysler Automobiles, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, bu yıl ikinci denemesinde
Fransız rakip PSA ile görüşmelerde bulunduğunu, iş için artan belirsizlik anında küresel
otomobil endüstrisini yeniden şekillendirdiğini söyledi. Görüşmeler, Fransa’nın Renault ile
birleşmesinin bu yılın başlarında yıkılmasının ardından başladı. FCA, yıllardır gelecekteki
teknolojileri geliştirmek için devasa sermaye maliyetlerini paylaşacak bir ortak arıyor.
Herhangi bir anlaşmanın zamanlaması belirsiz, ancak Peugeot yönetim kurulu
Çarşamba günü toplandı, anonimlik koşulu üzerine tartışmalara yakın bir kişinin
olduğunu söyledi.
İki otomobil üreticisinin başarısı için çok önemli olabilecek dört alan:
- TEKNOLOJİ:
insanları bir keresinde Birleşik Devletler'deki tek elektrikli otomobilini,
Fiat 500E'yi satın almalarından caydırmaya çalıştı. Navigant Research analisti
Sam Abuelsamid, şirketin gaz-elektrik melezleri konusunda ilerleme kaydetti ve
tamamen elektrikli taşıtlar için planlar yapabileceğini, ancak PSA'nın FCA'nın kullanabileceği
değerli bir teknolojiye sahip olduğunu söyledi.
2. A.B.D.:
Tavares, geçen yıl Detroit'te göründüğünde, PSA'nın önümüzdeki on yıl içinde
ABD'de araç satacağını söyledi.
Eğer küresel bir oyuncu olmak istiyorsan orada olmalısın '' dedi.
Şirket o zamandan beri seyahat arama hizmetleri üzerinde çalışıyor ve bayilerle konuşuyor, ancak çok az ilerleme kaydedildi. FCA ile yapılan bir anlaşma bu hedefi büyük ölçüde hızlandırabilir.PSA, ABD ve hatta SUV'ları ve kamyonları tercih eden bazı uluslararası alıcıları tercih eden
küçük ve orta büyüklükteki otomobillerde uzmanlaşmıştır. Abuelsamid, PSA'nın FCA'nın
sıcak satış Jeep SUV'larının ve Ram kamyonlarının temellerinden kendi araçlarını
üretebileceğini söyledi.
3. AVRUPA
Fiat Chrysler ve PSA'nın, ticari araç yapımında İtalya ve Fransa'daki onlarca yıllık işbirliğinden
dolayı birleşmeyi tamamlamak için daha kolay zamanları olmasıdır.. Ancak Avrupa aynı
zamanda en büyük sorunlardan birini teşkil edecektir. Fiat, Peugeot, Citroen ve Opel
markalarının altına inşa edilmiş küçük araba ve sedan tiplerinde büyük bir örtüşme var.
4. ASYA
Çinli otomobil üreticisi Dongfeng'in Peugeot'ya yaptığı 2014 yatırımına rağmen,
Fransız otomobil üreticisinin Çin pazarındaki satışlarını artırma yönünde gerçek bir baskı
olmadı. Bu, iki otomobil üreticisinin Çin'de beklendiği gibi pazara ulaşamadı.
PSA Peugeot geçtiğimiz yıl Çin'deki satışlarının% 34 düşüş gösterdiğini ve Dongfeng
ortak girişiminin geçtiğimiz yıl 234 milyon avroluk zarar kaydettiğini bildirdi.
Çin GAC firması ile ortak girişimde dört Jeep modeli üreten Fiat Chrysler, 2018'de
satışların% 24 düşerek 163.000'e düştüğünü gördü. Fiat, geçtiğimiz yıl Çin'de sadece
% 0.8 pazar payına sahipti.
ALINTI:www.voanews.com
Yorumlar