YEDEK PARÇA SATIŞI HAKKINDA

Her marka artık orıjınal yedek parçalarını dışarıda yani yetkili olmayan veya after market olarak tabir ettiğimiz sanayi sitelerinde  bulunan yedek parça mağazalarına ve  özel yetkisiz servislere veya sigorta şirketlerine satış yapılması taraftarlarında olduğunu belirtiyorlar.Bu yedek parça satışı nasıl olmalı ? sorusu tartışmalara yol açmıştır.Benim kendi görüşümde evet after marketde satılmalı; aksi takdirde emsal veya yan sanayi parçaların satışlarına sebep olmuş oluruz.After marketlerde nasıl satış yapılacağını aşağıda kısaca değinacağim.

İlk önce Gezici dış satış elemanı bulundurmak.Satış elemanının birinci  görevi  yedek parça mağazalarına yaptığı yedek parça ,aksesuar ürünlerinin satışlarını artırmak.Çalıştığı şirketin menfaatlerini korumak koşulu ile hedeflerini gerçekleştirerek para kazandırmaktır.Piyasa koşullarını ve rakiplerini analiz etmek.Doğru müşteriye doğru yedek parçaları satmaktır yani açmak gerekirse farklı bölgelerde satış yapacağından dolayı ,yedek parça satışları bölgesel olarak değişebilir,diğer bölgede satılmayan yedek parça mutlaka başka bir bölgede alıcısı vardır.Müşterilerini ziyaret etmeden önce, müşterisi hakkında bilgi edinmek,finansal durumunu kontrol etmek v.s. gibi rapor hazırlaması gerekir.Müşteriye ziyaret esnasında firması hakkında bilgi vermek, yedek parça stok hakkında bilgilendirilmesi gerekir.Yedek parça satış konusunda uyarmak, kampanyalarını zamanında müşterilerine sunulması veya iletilmesi gerekir.Müşteri ziyaret sonrasında bir üst yöneticisine bu konular hakkında bilgi aktarılması uygun olan rapor hazırlaması gerekir.Ziyaret etmiş olduğu müşterilere sadık müşteri niteliği kazandırması gerekir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?