YEDEK PARÇA PAZARLAMA FAALİYETLERİ


                    KAMPANYALAR TAKVİMİ DÜZENLENMELİ

 HEDEF

      
 Her fırsatı değerlendirin:

 > Müşteriye kendi faaliyet alanıyla ilgili promosyon teklifinde bulunun. 
 >  Profesyonel çalıştığımızı gösterin: Müşterimize,  her müşteri gereksinimine uygun ürün ve hizmet sağlandığını göstermelisiniz. 

  Yıllık Kampanya Programı
                       

 > Yılın gerçekleşmiş satış analizlerini düzenleyin, ürün serisi, satış kanalı (Mağazadan satış, tele-pazarlama olanakları, vs.) ve müşteri tipine göre satış hedefleri gerçekleşme yüzdelerini belirleyin. 

> Büyük sapmaları belirleyin. 
> Yıllık promosyon programını, öngörülen promosyonların hedeflerimiz ve ürün serilerimiz üstünde etkisi olup olmayacağını düşünerek inceleyin. Hedeflere göre en büyük sapmaların ne olduğunu tayin edin.
 > Yıllık pazarlama bütçesi belirleyin. 


      
                          Aylık Kampanya  Programı










> Piyasadaki bütün (katılımcılar) yer alacak şekilde, yerel veya tüm bölgeler  düzeyde rakiplerin yaptığı çalışma  teklifleri araştırın. 
Yaptıklarınızı düzenli olarak müşterilere dağıtın.


> Müşterileri öngörülen işlemler konusunda aşağıda belirtilen şekillerde bilgilendirin.

 -  Telefon    
 -  Gazete ilanları 
 -  Düzenli postalar yanı sıra, bütün profesyonel müşterilere aylık promosyon planlarınız hakkında düzenli bilgi sağlayın. 
> Belge, promosyon bildirileri, satış noktası reklamları planlaması yapın. Planlarınızı ilgili müşterilerinize iletin. 

 > Servislerinize müşteri promosyonları hazırlama konusunda yardım edin:          -   Sipariş  miktarları bazında yapılacak promosyon önerileri - Satış noktası reklamlarının düzenlenmesi 
> Halen çalıştığınız profesyonel müşterilerinizle telefon veya mektup aracılığıyla iletişimde  kalın. 
> Bu izleme sonuçlarını inceleyin. Bir faaliyet sonrasında sonuçları değerlendirin (ulaşılan hedefler, toplam satışlar, sağlanan kar, vs.)


 > Her gün genel olarak satış faaliyetlerini, başlıca sınıflandırmalara göre (etki alanı, rekabet alanı, aksesuar vs.) inceleyin. Gözlemlerinizi günlere indirgenmiş aylık hedeflerinizle karşılaştırın.
 > Bir önceki yıl ile bu yıl arasında satış ürün serilerinin, satış analizleri ve satış hedefleri kıyaslamasını  yapın.                                                                     ↙
                                                                             
> Her müşteri için satışlarınızı aylık bazda satış elemanınız ile birlikte inceleyin.
 > Her ay geçmiş promosyon uygulamalarının sonuçlarını inceleyip bir sonraki proje için gerekli düzeltmeleri yapın.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?