YEDEK PARÇA PAZARLAMA FAALİYETLERİ
KAMPANYALAR TAKVİMİ DÜZENLENMELİ
HEDEF
↧
Her fırsatı değerlendirin:
> Müşteriye kendi faaliyet alanıyla ilgili promosyon teklifinde bulunun.
> Profesyonel çalıştığımızı gösterin: Müşterimize, her müşteri gereksinimine uygun ürün ve hizmet sağlandığını göstermelisiniz.
Yıllık Kampanya Programı
> Yılın gerçekleşmiş satış analizlerini düzenleyin, ürün serisi, satış kanalı (Mağazadan satış, tele-pazarlama olanakları, vs.) ve müşteri tipine göre satış hedefleri gerçekleşme yüzdelerini belirleyin.
> Büyük sapmaları belirleyin.
> Yıllık promosyon programını, öngörülen promosyonların hedeflerimiz ve ürün serilerimiz üstünde etkisi olup olmayacağını düşünerek inceleyin. Hedeflere göre en büyük sapmaların ne olduğunu tayin edin.
> Yıllık pazarlama bütçesi belirleyin.
Aylık Kampanya Programı
> Piyasadaki bütün (katılımcılar) yer alacak şekilde, yerel veya tüm bölgeler düzeyde rakiplerin yaptığı çalışma teklifleri araştırın.
> Yaptıklarınızı düzenli olarak müşterilere dağıtın.
> Müşterileri öngörülen işlemler konusunda aşağıda belirtilen şekillerde bilgilendirin.
- Telefon
- Gazete ilanları
- Düzenli postalar yanı sıra, bütün profesyonel müşterilere aylık promosyon planlarınız hakkında düzenli bilgi sağlayın.
> Belge, promosyon bildirileri, satış noktası reklamları planlaması yapın. Planlarınızı ilgili müşterilerinize iletin.
> Servislerinize müşteri promosyonları hazırlama konusunda yardım edin: - Sipariş miktarları bazında yapılacak promosyon önerileri - Satış noktası reklamlarının düzenlenmesi
> Halen çalıştığınız profesyonel müşterilerinizle telefon veya mektup aracılığıyla iletişimde kalın.
> Bu izleme sonuçlarını inceleyin. Bir faaliyet sonrasında sonuçları değerlendirin (ulaşılan hedefler, toplam satışlar, sağlanan kar, vs.)
> Her gün genel olarak satış faaliyetlerini, başlıca sınıflandırmalara göre (etki alanı, rekabet alanı, aksesuar vs.) inceleyin. Gözlemlerinizi günlere indirgenmiş aylık hedeflerinizle karşılaştırın.
> Bir önceki yıl ile bu yıl arasında satış ürün serilerinin, satış analizleri ve satış hedefleri kıyaslamasını yapın. ↙
> Her müşteri için satışlarınızı aylık bazda satış elemanınız ile birlikte inceleyin.
> Her ay geçmiş promosyon uygulamalarının sonuçlarını inceleyip bir sonraki proje için gerekli düzeltmeleri yapın.
Yorumlar