KORONAVİRÜSDEN SONRASI OTOMOTİV SATIŞ SONRASI PAZARI NE OLACAK?


Koronavirüs azaldığında, Otomobiller yollarda olacak yoğun trafik yaşanacak ve Otomotiv Pazarı Temelden değişecek.

Otomotiv sektöründe COVID-19, hayatta bir kez görülen devasa bir aksamadır ve durum hızla değişmektedir. Pandeminin hafif araç satış sonrası pazarı (parçaları, aksesuarları ve lastik satışlarını kapsayan) üzerindeki potansiyel etkisi hakkında daha fazla netlik elde etmek için hem geçmiş hem de mevcut eğilimleri gözden geçirdik. İlk olarak, bir kriz sırasında talebin, gelirin ve diğer satış sonrası performans göstergelerinin tipik olarak nasıl değiştiğini ölçmek için önceki krizlere baktık. Daha sonra mevcut küresel sağlık krizini değerlendirdik ve pandemi azalırken ve “sonraki normale” girerken daha uzun vadede satış sonrası pazarının bu yıl nasıl gelişebileceğini gösteren senaryolar oluşturuldu.

 


Analizimiz, kat edilen araç kilometresinde ani ve dik bir düşüş ve fiziksel mesafe nedeniyle müşteri yaya trafiği de dahil olmak üzere COVID-19 krizine özgü zorluklara odaklandı. Bu değişimler, yavaş bir ekonomik toparlanma potansiyeli ile birleştiğinde, satış sonrası talebin 2019 seviyelerine ulaşmasının yıllar alabileceği anlamına geliyor. Önlerinde bu kadar çok zorluk varken, satış sonrası oyuncuları işlerini geliştirmek ve krizden daha güçlü çıkmak için şimdi adımlar atmalıdır. 

Geçmiş Dönemlerdeki Krizdeki Satış Sonrası Performansı;Otomobil Satış Sonrası pazarı, genellikle otomotiv endüstrisinin durgunluğa en dayanıklı kısmı olmuştur. Büyüklüğü, yeni araç satışlarından ziyade öncelikle otoparkın büyüklüğüne bağlıdır. Ekonomik baskı, sürücülerin yeni araba satın almayı geciktirmesine neden olduğunda, mevcut (ve eski) araçlarındaki onarımlar daha da hayati hale gelir.

Satış sonrası pazarının esnekliğini takdir etmek için 2007'den 2009'a kadar olan mali krizi düşünün. Amerika Birleşik Devletleri GSYİH'nın yaklaşık yüzde 4 düştüğünü ve ekonomik yansımaların otomotiv alımlarını sert şekilde etkilediğini gördü. Satışlar, yeni arabalar için yüzde 42 ve kullanılmış arabalar için yüzde 20 düştü, ancak satış sonrası pazar sadece yüzde 1'lik bir düşüş yaşadı .Bu performans, satış sonrası pazarının önemli bir itici gücü olan aynı dönemde yüzde 2,4 oranında düştüğü göz önüne alındığında daha da dikkat çekici. Satış sonrası pazarını bileşen kategorilerine ayırdığımızda, en önemli düşüşlerin performans parçaları ve aksesuarlarında olduğunu gördük. Bu isteğe bağlı satın alımlar, arıza-onarım-onarım kategorilerindekilerin aksine ertelenebilir. 

COVID-19'un küresel satış sonrası pazar üzerindeki etkisi COVID-19, önceki krizlerden temel olarak farklı bir ekonomik durum yarattı. GSYİH, genellikle gerileme dönemlerinde olduğu gibi düşecek, ancak düşüş, sonraki çeyreklerde gecikmeli etki ve yüksek belirsizlikle birlikte, son resesyondan iki kat daha fazla olabilir. Koronavirüs krizi ayrıca 2007-2009 mali krizinde bulunmayan beş ek satış sonrası ilgili faktörü de beraberinde getirecek: Kilometre 'de ciddi bir azalma, daha az çarpışma, daha düşük perakende trafiği, dijital kanallarda ve e-ticaret hacimlerinde önemli bir artış. daha düşük toplu taşıma kullanımı olarak. Bazı yeni faktörlerin satış sonrası satışlar üzerinde olumlu bir etkisi olacaktır. Hükümetler teşvik paketleri ve düşen kullanılmış araba fiyatları gibi bazı potansiyel gelişmeler de olumlu ve dengeleyici bir etkiye sahip olabilir. İki Ancak bugüne kadarki en büyük etki, toplu olarak arz ve talep üzerinde şimdiye kadar görülmemiş, ciddi bir etkiye sahip olan bu beş faktörden geliyor.

Otomobiller Az Kilometre Yaptı; 

Trafikde Kaza Oranları Düştü;

Perakende ve Servis Girişlerin de Azalma Görüldü;

Dijital Kanallarda ve E-Ticaret Hacimlerde Artış Gözlendi

Toplu Taşımaların Daha Az Kullanılması

 

 Önümüzdeki 5 ila 10 yıl içinde bir dizi coğrafi ve teknolojik gelişme otomotiv satış sonrası pazarını alt üst edecek - otomotiv tedarikçilerinin bu oyunu kazanmak için net bir stratejik odaklanmaya ihtiyacı var.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?