YEDEK PARÇA FİYATLANDIRMA TEKNİKLERİ

 

 YEDEK PARÇA FİYATLANDIRMA TEKNİKLERİ:

Fiyatlandırmada herkese uyan tek bir yaklaşım yoktur. OEM'lerin satış sonrası servis parçaları için kullanabileceği fiyatlandırma yöntemlerinden sadece birkaçı:

  Rekabete dayalı—markalama, rakiplerin şu anda ne yaptığına göre değişir  




  Maliyet artı—bir parçanın üretim maliyetini alır ve genellikle %30 civarında önceden tanımlanmış bir marj ekler 

  Kit tabanlı—bir onarım işleminde birlikte ihtiyaç duyulan birden fazla öğe için bir malzeme listesi kullanır  

İstatistik tabanlı—fiyatları müzakere etmek için geçmiş ticari bilgileri kullanır  

Tedarik odaklı—eldeki envantere ve teslim etme yeteneğinize dayalı 

Değere dayalı—müşterinin ürüne ilişkin algılanan değerini hesaba katarak daha yüksek marjlar sağlar  

Verime dayalı—ömrünü tamamlamış parçalar için karı ve eldeki envanteri en üst düzeye çıkarmak için kullanılır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?