YEDEK PARÇA FİYATLANDIRMA TEKNİKLERİ
YEDEK PARÇA FİYATLANDIRMA TEKNİKLERİ:
Fiyatlandırmada herkese uyan tek bir yaklaşım yoktur. OEM'lerin satış sonrası servis parçaları için kullanabileceği fiyatlandırma yöntemlerinden sadece birkaçı:
Rekabete dayalı—markalama, rakiplerin şu anda ne yaptığına göre değişir
Maliyet artı—bir parçanın üretim maliyetini alır ve genellikle %30 civarında önceden tanımlanmış bir marj ekler
Kit tabanlı—bir onarım işleminde birlikte ihtiyaç duyulan birden fazla öğe için bir malzeme listesi kullanır
İstatistik tabanlı—fiyatları müzakere etmek için geçmiş ticari bilgileri kullanır
Tedarik odaklı—eldeki envantere ve teslim etme yeteneğinize dayalı
Değere dayalı—müşterinin ürüne ilişkin algılanan değerini hesaba katarak daha yüksek marjlar sağlar
Verime dayalı—ömrünü tamamlamış parçalar için karı ve eldeki envanteri en üst düzeye çıkarmak için kullanılır.
Yorumlar