YEDEK PARÇA SATIŞ POTANSİYELİ BELİRLEME

SATIŞ POTANSİYELİ BELİRLEMEK

  • MÜŞTERİ SINIFLANDIRMA 
  • SATIŞ SINIFLANDIRMA  

TOPLAM PAZAR TAHMİNİ
  • KAYNAK VE OLANAKLARINIZI İNCELEYİNİZ: 
Etki alanı ticari beklentilere, ticari hedeflere ve kendi olanaklarına göre belirlemek.


>İş gücü seviyesi
Yedek parça elemanı, teslimat personeli, depo sorumlusu v.s. ‹fl gücü seviyesi 
 >Donanım olanakları
Teslimat araçları   
 >Altyapı
  Depolama olanakları, mal kabul ve teslimat alanlarının büyüklüğü

> Öngörülen son teslim tarihi ve teslim süresine sadık kalmak ve bulunduğunuz yerdeki müşterilere günde en az bir defa teslimat yapmak.
> Satış temsilcileriniz, müşterilere bölgesel yerleşim açısından en optimum düzeyde ziyaretler gerçekleştirebiliyor ve bu ziyaretler sırasında müşteriler ile yeterli düzeyde iletişim  sağlayabiliyor olmalıdır,

     PAZAR ARAŞTIRMASI

> Müşteri segmentine göre bölgedeki araç, insan, servis ve rakip firma sayısı belirlenmelidir.  
> Öngörülen dış satış hacmi, araç onarım ve bakım’a ait satış hacminden ayırmalıdır.  

PAZAR PAYI BİLGİSİ


 Toplam pazar etki alanı analizi 
YP toplam pazarını hesaplamak için ortalama değerleri, daha önceden yapılmış Pazar araştırması verilerine uygulamak gerekir.  

> Bu değerler, bölgenize ait yerel verilerin, YP genel pazarıyla ulusal düzeyde karşılaştırılmasıyla elde edilecektir. 
> Mevcut verilere göre, iki yaklaşım mümkündür: 
Trafikteki araç sayısı veya bölge içindeki nüfus sayısına göre kıyaslama yapmak ve eklenecek yıllık araç satışlarını takip etmek.
 > Belirlenen oranlar bazında, orta vadeli satış hedefleri belirlemek.               
                     YÜKSEK SATIŞ ADETLİ YEDEK PARÇALAR






> Toplam satışlarından yurt içi satış  hedeflerini çıkartarak, bir sonraki yılda dış piyasalara yapılacak toplam satış hedeflerini belirlemek.

         Müşteri analizi için gerekli kriterlerden örnekler
 >  Marka faaliyetleri,
 > Diğer Marka faaliyetleri, 
> Yeni Araç (YA) satışları
> Kaporta işleri
> Arıza-araç çekme işleri
> Yakıt ile ilgili gelişmeler, 
> Araç yıkama işleri
> Aksesuar işleri
> İş organizasyon yapısı
> Personel sayısı, 
> Günlük atölye iş emri sayısı,
> Boya fırını, 
> Özel aletlerin durumu, yenileme veya gerekti¤inde hurdaya ayırma,
> Satılacak araç sayısı, 
> Satılacak   araç sayısı, 
> Depo alan
Bilgi Teknolojileri donanımı, 
> Internet erişimi            RAKİP FİRMA BİLGİSİ
 Etki alanı içinde yer alan mevcut rakipler incelenerek, toptan satış bayileri, motorlu araç servisi yapan gezici servisler, imalatçılar, müşteri veya ziyaret edilen tesisler içinde yer alan rakip ürünler, vs. tanınmalıdır.
 > Rakiplerin müşterilere sunduğu satış koşulları, promosyonlar, teslimat koşulları ve diğer avantajlar araştırılmalıdır.
 > Çok markalı iş seçimi yaptığınızda, toplam satış potansiyeli belirlenmelidir.
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?