YEDEK PARÇA SATIŞINDA GELEN SİPARİŞ NASIL ALINMALIDIR?
YEDEK PARÇA SATIŞI
GELEN SİPARİŞLER
↘
MÜŞTERİ TELEFONLARI
> Telefonlar üç kez çalmadan önce açın, kendinizi tanıtın ve karşınızdakini selamlayın. > Sizi arayan kişiyi veya kuruluşu belirleyin, müşteri talepleri dikkatle dinleyin.
> Müşteri taleplerini tam olarak belirlemek amacıyla, söz konusu araç ile ilgili tamamlayıcı soruları sorun.
> Gerektiğinde, ilgili teknik veya ticari belgelerde yer alan hususlara bir kez daha göz atın.
>Yedek parçalarının kalitesini örneklerle tanıtın.
> Mevcut promosyon olanakları hakkında bilgi verin. Profesyonel müşterilere sağlanan indirimleri belirtin.
> Satış personelinizin yapacağı bir tesis yeri ziyareti önerin ve bir randevu alın.
MÜŞTERİ TELEFON, FAKS VEYA İNTERNET İLE SİPARİŞ VERMEK İSTER İSE
↴
> Düzenli olarak gelen faks ve internet siparişlerini izleyin; bir önceki gün içinde ve mesai saatleri dışında telesekretere bırakılmış mesajları kontrol edin.
> Faks veya internet ile, müşteriye sipariş alındı teyidi verin.
> Müşteri siparişini inceleyin; sipariş miktarı ile stok miktarlarını karşılaştırın, siparişte yer alan parça ref. No.'ların tutarlılığını inceleyin. > Tutarsızlık veya ilave bilgi gerekliliğinin durumunda,müşteriyi arayın.
> Siparişlerin karşılanabilir olduğunu gözden geçirin ve müşteriyi düzenli olarak arayarak kesin teslimat tarihleri ve temin edilemeyecek parça hakkında bilgi verin.
> Siparişi, müşteri önceliklerini göz önünde bulundurarak tamamlayın ve siparişi kesin teyit için telefonda kendisine okuyun.
> Müşteriye iyi günler dileklerinizi iletin ve ona siparişinin uygulamada olduğunu bildirin.
> Aylık olarak yapacağınız e-posta gönderileri ile, bütün müşterilerinize veya olası müşterilerinize sağladığınız promosyonları ve kampanyaları duyurun.
> Satış elemanlarının ulaşamadığı müşterilerinizi özellikle her ayın başında telefonla arayarak sağladığınız fırsatları belirtin.
↪
Mağazadan Satış
PERAKENDE SATIŞ ÖNERİLERİ:
>Gerekli düzenlemeleri yapın: Her zaman müşteriyi karşılayacak gibi hazır olun ve müşteriyi güler yüzle karşılayın.
>Gülümsemenizi eksik etmeksizin müşteriye kendinizi tanıtın ve selamlayınız. Ne istediğini dikkatle dinleyin.
>Ayrıcalıklı bir ticari ilişki geliştirin: Müşteri menfaatine güven, bilgi ve öneri sağlayan bir ortam oluşturun.
>Müşterinize, söz konusu olan araç(lar) hakkında ilave bilgi sorun (model, motor tipi, model yılı, vs.) ve bununla ilgili teknik bilgileri (şase no veya motor no) isteyiniz.
>Müşterinin ihtiyacı doğrultusunda araçla ilgili parçalar üzerinde önerilerde bulunun. >Birbiriyle bağlı diğer parçaları önerin.
>Ruhsat bilgilerine dayanarak, uygun önerilen yedek parçaların kalite ve
güvenirliğinden söz edin.
> Müşteriden güvence olarak (gerekli ise) alınacak depozito karşılığında bir YP ödendiğine dair makbuzu ibraz edin.
> Güncel promosyonları anlatın. > Firma müşterilere uygulayacağınız indirimleri bildirin.
> Müşterinin ilgi duyduğu parçalar ile ilgili uygun bir fiyat teklifinde bulunun.
> Müşteri siparişini teyit edin ve siparişi sisteme girin.
> Firmalara faaliyet alanları hakkında sorular sorun (sayısı, tipi, tutulan stok vs.).
> Kendisine, satış elamanı tarafından takdim edilecek bir satış sözleşmesi teklif edin. Müşteri adı ve adresi ile ilgili ayrıntıları not edin ve kendisine satış personelinin kartını verin.
> İlgili yedek parçaları temin edin, müşteriye fatura gönderin, ödemeleri alın ve bu satın alma için müşteriye teşekkür edin.
> Aynı zamanda, parça eksikliği ile ilgili problemi çözmeye çalışın ve sorun çözümleninceye kadar müşteriye geçici bir çözüm önerin.
Müşteriye Yedek Parça (profesyonel müşteri teslimatları)
> Profesyonelce çalıştığınızı kanıtlayın.
> Son teslim tarihlerine uyun.> Müşteri beklenti ve gereksinimlerini göz önünde bulundurun.
> Müşteri tatmini için her türlü yolu deneyin.
> Doğru ve çabuk faturalama için her türlü olanağı kullanın.
> Profesyonel müşterilere yönelik günlük bir teslimat sistemi oluşturun.
Teslimat aralıkları, yerel düzeyde rekabet koşullarına uygun olmalıdır. Olası yöntemler:
- Elden teslim : Tercihen üzerinde marka imajına uygun bir görsellikte marka tanıtıcı bulunan ve "Yedek Parça Teslimat aracınız Minibüs şirketinizin amblemini taşıyan araç olmalıdır.
> Depo alındı belgesi, fatura ve parçalar arasında bire bir özdeşlik olduğunu kontrol edin.
> Aciliyet derecesi ve müşteri coğrafi adresi esaslarına göre, bir teslimat güzergahı belirleyin.
> Müşteri adresine ulaşıldığında, müşteri faaliyetlerine asgari engelleme oluşturacak bir boşaltma alanı belirleyin.
> Kendinizi müşteriye tanıtın, selam verin ve teslimatı dikkatlice boşaltın.
> Müşteriye alındı belgesini ve faturayı imzalatın. Müşteriye alındı belgesini imzalama öncesinde teslimatı kontrol etmesi için zaman tanıyın.
> Bir iade parça (garanti kapsamında / standart değiştirme, vs.) söz konusu olduğunda, veya hurda iadesi durumunda, araç uygunsa (yer/olanak) bunların yüklenmesini gerçekleştirin, yoksa satış servisine, başka araç gönderilme konusunda yardımcı olun.
Müşterinize teşekkür edip, başka ihtiyacı yoksa vedalaşın.






Yorumlar