YEDEK PARÇA SATIŞINDA GELEN SİPARİŞ NASIL ALINMALIDIR?


                                       YEDEK PARÇA SATIŞI


                         GELEN SİPARİŞLER      
                                                        
                                             MÜŞTERİ TELEFONLARI
> Telefonlar üç kez çalmadan önce açın,  kendinizi tanıtın ve karşınızdakini selamlayın. 
> Sizi arayan kişiyi veya kuruluşu belirleyin, müşteri talepleri dikkatle dinleyin.
 > Müşteri taleplerini tam olarak belirlemek amacıyla, söz konusu araç ile ilgili tamamlayıcı soruları sorun.  






> Gerektiğinde, ilgili teknik veya ticari belgelerde yer alan hususlara bir kez daha göz atın.








>Yedek parçalarının kalitesini örneklerle tanıtın. 
> Mevcut promosyon olanakları hakkında bilgi verin. Profesyonel müşterilere sağlanan indirimleri belirtin. 
> Satış personelinizin yapacağı bir tesis yeri ziyareti önerin ve bir randevu alın.

MÜŞTERİ TELEFON, FAKS VEYA İNTERNET İLE SİPARİŞ VERMEK                                              İSTER İSE
                                                  


> Düzenli olarak gelen faks ve internet siparişlerini izleyin; bir önceki gün içinde ve mesai saatleri dışında telesekretere bırakılmış mesajları kontrol edin.
> Faks veya internet ile, müşteriye sipariş alındı teyidi verin. 







> Müşteri siparişini inceleyin; sipariş miktarı ile stok miktarlarını karşılaştırın, siparişte yer alan parça ref. No.'ların tutarlılığını    inceleyin.                                                                                                            > Tutarsızlık veya ilave bilgi gerekliliğinin durumunda,

    müşteriyi arayın.

> Siparişlerin karşılanabilir olduğunu gözden geçirin ve müşteriyi düzenli olarak arayarak kesin teslimat tarihleri ve temin edilemeyecek parça hakkında bilgi verin. 


> Siparişi, müşteri önceliklerini göz önünde bulundurarak tamamlayın ve siparişi kesin teyit için telefonda kendisine okuyun. 

 
> Müşteriye iyi günler dileklerinizi iletin ve ona siparişinin uygulamada olduğunu bildirin.



                                                         Tele-pazarlama

> Aylık olarak yapacağınız e-posta gönderileri ile, bütün müşterilerinize veya olası müşterilerinize sağladığınız promosyonları ve kampanyaları duyurun.
> Satış elemanlarının ulaşamadığı müşterilerinizi özellikle her ayın başında telefonla arayarak sağladığınız fırsatları belirtin.
    

                                                             ↪



                                                 Mağazadan Satış

 PERAKENDE SATIŞ ÖNERİLERİ:


>Gerekli düzenlemeleri yapın: Her zaman müşteriyi karşılayacak  gibi hazır olun ve müşteriyi güler yüzle karşılayın.
>Gülümsemenizi eksik etmeksizin müşteriye kendinizi tanıtın ve selamlayınız. Ne istediğini dikkatle dinleyin.                       
>Ayrıcalıklı bir ticari ilişki geliştirin: Müşteri menfaatine güven, bilgi ve öneri sağlayan bir ortam oluşturun.

>Müşterinize, söz konusu olan araç(lar) hakkında ilave bilgi sorun (model, motor tipi, model yılı, vs.) ve bununla ilgili teknik bilgileri (şase no veya motor no) isteyiniz.
 >Müşterinin ihtiyacı doğrultusunda araçla ilgili parçalar üzerinde önerilerde bulunun. 
>Birbiriyle  bağlı diğer parçaları önerin. 
>Ruhsat bilgilerine  dayanarak, uygun önerilen yedek parçaların kalite ve 
güvenirliğinden söz edin. 
 

> Müşteriden güvence olarak (gerekli ise) alınacak  depozito karşılığında bir YP ödendiğine dair  makbuzu ibraz edin.



> Güncel promosyonları anlatın. 
 > Firma müşterilere uygulayacağınız indirimleri bildirin. 
> Müşterinin ilgi duyduğu parçalar ile ilgili uygun bir fiyat teklifinde bulunun.

 > Müşteri siparişini teyit edin ve siparişi sisteme girin. 

> Firmalara faaliyet alanları hakkında sorular sorun (sayısı, tipi, tutulan stok vs.). 

> Kendisine, satış elamanı tarafından takdim edilecek bir satış sözleşmesi teklif edin. Müşteri adı ve adresi ile ilgili ayrıntıları not edin ve kendisine satış personelinin kartını verin. 

 > İlgili yedek parçaları temin edin, müşteriye fatura gönderin, ödemeleri alın ve bu satın alma için müşteriye teşekkür edin.




> Aynı zamanda, parça eksikliği ile ilgili problemi çözmeye çalışın ve sorun çözümleninceye kadar müşteriye geçici bir çözüm önerin.

 Müşteriye Yedek Parça (profesyonel müşteri teslimatları)

> Profesyonelce çalıştığınızı kanıtlayın.
> Son teslim tarihlerine uyun.
> Müşteri beklenti ve gereksinimlerini göz önünde bulundurun. 
> Müşteri tatmini için her türlü yolu deneyin.
> Doğru ve çabuk faturalama için her türlü olanağı kullanın.
> Profesyonel müşterilere yönelik günlük bir teslimat sistemi oluşturun. 
Teslimat aralıkları, yerel düzeyde rekabet koşullarına uygun olmalıdır. Olası yöntemler:

 - Elden teslim : Tercihen üzerinde marka imajına uygun bir görsellikte marka tanıtıcı  bulunan  ve "Yedek Parça Teslimat aracınız Minibüs şirketinizin amblemini taşıyan araç olmalıdır.

> Depo alındı belgesi, fatura ve parçalar arasında bire bir özdeşlik olduğunu kontrol edin.
> Aciliyet derecesi ve müşteri coğrafi adresi esaslarına göre, bir teslimat güzergahı belirleyin.
> Müşteri adresine ulaşıldığında, müşteri faaliyetlerine asgari engelleme oluşturacak bir boşaltma alanı belirleyin.
> Kendinizi müşteriye tanıtın, selam verin ve teslimatı dikkatlice boşaltın. 

> Müşteriye alındı belgesini ve faturayı imzalatın. Müşteriye alındı belgesini imzalama öncesinde teslimatı kontrol etmesi için zaman tanıyın.
 > Bir iade parça (garanti kapsamında / standart değiştirme, vs.) söz konusu olduğunda, veya hurda iadesi durumunda, araç uygunsa (yer/olanak)  bunların yüklenmesini gerçekleştirin, yoksa satış servisine, başka araç gönderilme konusunda yardımcı olun.
Müşterinize teşekkür edip, başka ihtiyacı yoksa vedalaşın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELEKTRİKLİ ARACI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

YEDEK PARÇA BÖLGE MD. GÖREV TANIMI HAKKINDA

OTOKOÇ KİMDİR?