ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN YEDEK PARÇALARI
Elektrikli araçlar, pil paketiyle çalıştırılan bir elektrik motorundan oluşur. Elektrikli araç bileşenlerinin temel avantajı, sıfır emisyon yaymaları ve çevre dostu olmalarıdır. Ayrıca herhangi bir fosil yakıt tüketmezler, dolayısıyla araca güç sağlamak için sürdürülebilir bir enerji türü kullanırlar. Elektrikli araçların ana bileşenleri şunlardır:
- Çekiş aküsü paketi
- DC / DC çevirici
- Elektrik motoru
- Güç dönüştürücü
- Şarj Bağlantı Noktası
- Yerleşik şarj cihazı
- Denetleyici
- Yardımcı piller
- Termal sistem (soğutma)
- Şanzıman
1. Çekiş Akü Paketi:
Çekiş aküsü paketi aynı zamanda Elektrikli araç aküsü (EVB) olarak da bilinir. Elektrikli bir aracın elektrik motorlarına güç sağlar. Pil bir elektrik depolama sistemi görevi görür. Enerjiyi DC akımı şeklinde depolar. Bataryanın kW'ı arttıkça menzil de artacaktır. Pilin ömrü ve çalışması tasarımına bağlıdır. Çekiş aküsü paketinin ömrünün 200.000 mil olduğu tahmin edilmektedir.
2. DC-DC Dönüştürücü:
DC / DC çevirici
Çekiş aküsü paketi sabit bir voltaj sağlar. Ancak elektrikli aracın farklı bileşenlerinin farklı gereksinimleri vardır. DC-DC dönüştürücü, aküden gelen çıkış gücünü istenilen seviyeye dağıtır. Ayrıca yardımcı aküyü şarj etmek için gereken voltajı da sağlar.
3. Elektrik motoru:
Bir Arabanın Elektrik Motoru
Elektrikli çekiş motoru, elektrikli araçların ana bileşenidir. Motor elektrik enerjisini kinetik enerjiye dönüştürür. Bu enerji çarkları döndürür. Elektrik motoru, elektrikli otomobili geleneksel otomobillerden ayıran, elektrikli taşıtın ana bileşenidir. Bir elektrik motorunun önemli bir özelliği rejeneratif frenleme mekanizmasıdır. Bu mekanizma aracın kinetik enerjisini başka bir forma dönüştürerek yavaşlatır ve ileride kullanmak üzere depolar. Temel olarak DC ve AC motorlar olmak üzere iki tip motor vardır.
4. Güç Çevirici:
Pillerden AC gücüne DC gücünü kapsar. Ayrıca rejeneratif frenleme sırasında üretilen AC akımı DC akımına dönüştürür. Bu ayrıca pilleri şarj etmek için kullanılır. İnvertör hızı değiştirebilir.
5. Şarj Bağlantı Noktası:
Elektrikli Araç Şarj Portu
Şarj portu elektrikli aracı harici bir kaynağa bağlar. Pil takımını şarj eder. Şarj portu bazen elektrikli araç bileşenlerinin ön veya arka kısmında bulunur.
6. Yerleşik şarj cihazı:
EV Arabanın Yerleşik Şarj Cihazı
Yerleşik şarj cihazı, şarj portundan alınan AC beslemesini DC kaynağına dönüştürmek için kullanılır. Yerleşik şarj cihazı aracın içine yerleştirilmiştir ve monte edilmiştir. Çeşitli pil özelliklerini izler ve pil takımının içinde akan akımı kontrol eder.
7. Denetleyici:
Elektrikli Bisiklet Kontrol Cihazı
Güç elektroniği denetleyicisi elektrikli bir arabanın çalışmasını belirler. Pillerden elektrik motorlarına kadar elektrik enerjisinin düzenlenmesini gerçekleştirir. Sürücü tarafından ayarlanan pedal, aracın hızını ve motora verilen voltajın değişim sıklığını belirler. Ayrıca üretilen torku da kontrol eder.
8. Yardımcı piller:
Yardımcı Pil
Yardımcı piller elektrikli araçlardaki aksesuarların elektrik enerjisi kaynağıdır. Ana akünün yokluğunda yardımcı aküler aracı şarj etmeye devam edecektir. Motorun çalıştırılması sırasında oluşan voltaj düşüşünün elektrik sistemini etkilemesini önler.
9. Termal sistem (soğutma):
Termal yönetim sistemi, elektrikli aracın (EV) elektrik motoru, kontrolör vb. ana bileşenlerinin çalışma sıcaklığının korunmasından sorumludur. Maksimum performans elde etmek için şarj sırasında da çalışır. Termoelektrik soğutma, basınçlı hava soğutması ve sıvı soğutmanın bir kombinasyonunu kullanır.
10. Şanzıman:
Hız İletimi
Şanzıman, mekanik gücü elektrik motorundan tekerleklere aktarır. Elektrikli otomobillerin avantajı çok hızlı şanzımana ihtiyaç duymamasıdır. Güç kaybını önlemek için iletim verimliliği yüksek olmalıdır.
Yorumlar